משלוח חינם בקניה מעל 199 ₪

איך תדעי לבחור את הקרם לחות הטבעי שלך

 

כשאת קונה מוצר טיפוח טבעי את צריכה להרגיש בטוחה לחלוטין שאת מקבלת מוצר "ירוק". מוצר הנרקח רק ממרכיבים טבעיים, ללא תוספות כימיקלים, צבע או ריח או חומרים משמרים שאינם ממקור טבעי.

כשאת בוחרת במוצרי קוסמטיקה טבעית את יכולה להיות בטוחה במה שאת מורחת על העור שלך מוצר הנרקח ממרכיבים ממקור טבעי מופקים מצמחי מרפא בעלי סגולות אנטי-אייג'ינ טבעי כמו שמן רימונים, שמן בוראג'. חמאות ושמנים בכבישה קרה שמעניקים הזנה ולחות מתמשכת כמו חמאת שיאה, חמאת קקאו וחמאת קוקוס.

אבל את גם רוצה מוצר טיפוח שהוא הרבה יותר מסך המרכיבים הטבעיים שלו. קוסמטיקה טבעית חדשנית כיום צריכה למצוא את האיזון הנכון בין הטבע לטכנולוגיה. בחירה במרכיבים טבעיים רב תכליתיים באיכות גבוהה ממקור צמחי לצד טכנולוגיה שמזקקת ומעצימה את חומרי גלם הטבעיים, ויחד יוצרת קרם טבעי בעל ביצועים גבוהים שמעניקים לעורך הזנה טבעית, לחות טבעית מתמשכת ויכולת אנטי-אייג'ינג שמעכבות את תהליך ההזדקנות של העור ומעניקות לך את האלטרנטיבה הבריאה והבטוחה לטיפוח בריא נטול ממרכיבים רעילים ומזיקים.

אז מה הם הדברים החשובים ביותר לבדוק לפני שאת רוכשת קרם לחות טבעי?

1.קראי את רשימת המרכיבים לפני הרכישה!

מאחורי כותרת "קרם לחות טבעי" יכולים להסתתר רשימת מרכיבים שאין קשר בינה לבין מוצרי קוסמטיקה טבעית. אם ברשימת המרכיבים יופיע mineral oil זהו שמן מינרלי, נגזרת נפט זולה ונפוצה ברוב מוצרי הקוסמטיקה במגוון רחב של שמות מסחריים כמו ParaffinumLiquidum,פטרולוםaka ג'לי נפט,פרופילן גליקול, PEGs (פוליאתילן גליקול),פוליסורבטים (בדרך כלל אחריהם מספר) ו- DEA / MEA / TEA.

מחירו הזול, זמינותו וחיי המדף הארוכים גרמו לחברות קוסמטיקה רבות לבחור בו כמרכיב העיקרי במוצריהם במשך שנים רבות. אולם מעבר לעובדה שהוא מעלה את הסיכוי לאלרגיות בעור וגם חשש שהם רעילים ואף מסרטנים.  אם זה לא מספיק, הם נוראים עבור כדור הארץ!

2.בדקי מהי מערכת השימור

החומרים משמרים הכרחיים לשמור על הקרם שלך. בלעדיו הקרם בדיוק כמו מזון יהיה במהרה למערכת גידול בקטריות. ספקטרום החומרים משמרים הוא עצום. חומרים משמרים ותיקים מעניקים חיי מדף ארוכים מ-5 שנים מיום היצור אך גם מהווים סכנה לעור.

  • משפחת הפראבנים (כגון מתילפרבן, אתילפרבן, בוטילפרבן ופרופילפרבן) נקשרו לגידולים בשד ובעור, ותפקיד אפשרי כ'משבשים אנדוקריניים' בחיקוי הורמונים.
  • פנוקסיאתנול חומר משמר הנפוץ במוצרים טבעיים ואורגניים – ידוע כי הוא מדכא את מערכת העצבים המרכזית.
  • אלכוהול בנזיל  חומר משמר נפוץ נוסף במיינסטרים ובמוצרים טבעיים – נקשר לאלרגיה למגע.

לצמחי מרפא, בטכנולוגיה מתקדמת יכולים להוות גם מערכת שימור טבעית. קצרת טווח אך יעילה. כי בפועל, מי תרצה לקנות קרם שיוצר לפני 5 שנים?

3.הימנעי מניחוחות סינטטיים

הרוב המכריע של הריחות מוצרי הקוסמטיקה הן תרכובות סינתטיות שמקורן בנפט או זפת פחם. אלה כוללים VOCs (תרכובות אורגניות נדיפות) הקשורים לסרטן, מומים מולדים, הפרעות במערכת העצבים המרכזית ותגובות אלרגיות. מחקרים הראו כי לחומרים כימיים אלה באוויר יש גישה ישירה למוחאת המערכות הפנימיות שלנו דרך מעברי האף. הדבר הגרוע ביותר? ניחוחות מוגנים כ"סודות מסחריים "ולכן היצרנים אינם נדרשים לרשום מה נכנס להם במקום הראשון.

הבחירה הטבעית היא בניחוח עדין של שמנים ארומטיים במינון נמוך 0.02-5 שמאחד את כל ריחות המרכיבים הטבעיים ומאחד לריח טבעי, מתנדף שאינו מזיק לבריאות.

אורית לוי-צנטר​

אורית לוי-צנטר

נטורופתית, מפתחת מוצרי הידרולה קוסמטיקה אורגנית וטבעית. מוצרי הידרולה, אותם רקחתי מהווים פריצת דרך בעולם הקוסמטיקה. מתוך ההבנה העמוקה המבוססת על שנים של עבודה מעשית מוכחת באשר ליכולתם התרפויות, החלטתי להביא את סיפורם של ההידרוסולים לתודעה דרך תכשירי הידרולה אותם פיתחתי.

מאמרים נוספים

טיפול טבעי בפטריית שמש

  אם הופיעו לך כתמים קטנים ועגולים בצבע בהיר, בפלג גוף העליון שבהדרגה מתפשטים לאזורים נרחבים יותר יתכן וזוהי פטריית שמש.   מהי פטריית שמש?

קרא עוד »
WhatsApp chat

פעם ראשונה באתר?

קבלי 10% הנחה לרכישה הראשונה
בהרשמה לניוזלטר

פופאפ הרשמה לניוזלטר

ההטבה למצטרפות חדשות בלבד. לא כולל כפל הנחות או קופונים. ההטבה אישית ואינה ניתנת להעברה. עד גמר המלאי

0